środa, 23 kwietnia 2014

Drzewa

Mam w Opolu swoje trzy ulubione drzewa. Jedno stoi na samym środku miasta, blisko kamiennego ronda, blisko rynku i deptaka, obok uroczej fontanny z mozaiki i stoiska dla rowerów miejskich. Platan, ogromny platan stojący tam od zawsze zapewne. Jest piękny i dostojny, na swoim miejscu po prostu wrośnięty korzeniami głęboko w opolską ziemię. Drugie drzewo rośnie obok szkoły rodzenia. Schowane gdzieś przy parkingu szpitalnym, w miejscu, które mogę podziwiać z okien mojej pracy. Kwitnie w środku miasta na mocno i ciemno różowy kolor i tak zdobi widok z okien przynosząc na myśl nowe, rozkwitające życie, tak jak życia które rozkwitają w tym szpitalu nieustannie. Kolejne rośnie przy ul. Ozimskiej, zaraz obok budynku uniwersytetu. Jest jasno różowe, a może trochę brzoskwiniowe i mówię tu o kolorze, a jego kwiaty długo kwitnące są większe i bardziej nietypowe niż większość kwiatów na drzewach kwitnących. Drzewo to niskie jest i rozłożyste tworząc jedyny w swoim rodzaju parasol rozłożony nawet gdy nie pada deszcz. Oto trzy moje wybrane drzewa w Opolu. 
Piękno tego miasta zaczęło rozkwitać już kilka tygodni temu. Powoli i nieśmiało ukazując nowe i coraz śmielsze kolory. Z każdym dniem jest jednak coraz piękniej. Trawa zielenieje, jakby zakończenie postu dało jej jakieś ciche pozwolenie na to by radować ludzi. Ptaki zaczęły śpiewać i wypełniają teraz mój pokój swym śpiewem przez otwarte drzwi balkonowe. 
Słucham ostatnio muzykę, którą tworzy Ed Sheeran. I. ukazała mi piękno jego twórczości. I coś co pochłonęło mnie zupełnie, wplatając w słowa i melodię całe moje obecne życie i uczucia "Wayfaring stranger". Tęsknię już za domem. Potrzebuję go. Potrzebuję mojej rodziny. Miłość - cały sens życia. 

2 komentarze:

  1. Ula jestem dumna z Ciebie, że rozpoznajesz platana : ) Zrób zdjęcia 2 pozostałym drzewom to też spróbujemy je nazwać (chociaż obawiam się, że to nie będzie żaden leśny gatunek - ale damy radę) /j.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oto jedno z moich drzew. Tylko, że nic nie widać na zdjęciu. Postaram się zrobić zdjęcia liści z bliska. Kory też mogę jeśli to ułatwi sprawę.
    http://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=EN73UaVFNOV3LM&tbnid=kmo0IjRGuzAoPM&ved=0CAgQjRw&url=https%3A%2F%2Frekrutacja.uni.opole.pl%2Fkatalog.php%3Fop%3Dinfo%26id%3D4-N-E-M-Z2&ei=4GxZU-_QKcSI4AS1-oDAAQ&psig=AFQjCNFSOYaR-N8R4mPK4fD9oGSmK4hq2A&ust=1398455904749789

    OdpowiedzUsuń